Mancare de vinete

Dragii mei astazi am preparat manacare de vinete, gustoasa,sanatoasa si numai buna de post. Eu o gatesc des deoarece este apreciata de toata familia. Vanata prin consistenta ei poate inlocui carnea cu succes.

Ingrediente
  • 3 vinete mari
  • 1 ceapa
  • 2 ardei grasi ( eu am folosit rosu si galben)
  • 4-5 catei de usturoi
  • 4 linguri de bulion
  • 1 legatura de patrunjel
  • sare, piper dupa gust

vinete

Mod de preparare

Se curata vinetele de coaja, o parte da, una nu, se taie in rondele groase de aproximativ 1 cm ( nu trebuie sa fie nici prea subtiri, nici prea groase- fiind subtiri se zdrobesc, fiind foarte goase se gatesc greu).

vi1

Eu nu le las la scurs cu sare, asadar rondelele le inabusi intr-o tigaie cu foarte putina apa si un praf de sare,pe fiecare parte pana acestea devin moi si cu un  aspect de vinete coapte. Daca in timpul coacerii apa se evapora de tot si vinetele inca nu sunt gata mai completam cu inca putina apa.

vinete2

Vinetele astfel facute se aseaza in cratita in care se finiseaza preparatul.

vine2

Separat se toaca ceapa marunt,ardeiul fasii, se inabuse 2-3 minute, se adauga bulionul diluat intr-un pahar cu apa ( aprox. 200 ml), se potriveste de gust cu sare, se mai lasa pe foc 5 min.

dscf5601

Tot acest sos se aduga in cratita peste vinete, se misca cratita stanga dreapta pentru a se distribui sosul uniform, NU se amesteca cu lingura pentru a nu zdrobi vinetele. Daca considerati ca mai trebuie sos adugati putina apa in complecare( jumatate de pahar).

Cratita se baga la cuptor preincalzit timp de 40-50 min la 180 de grade, la jumatatea timmpului scoatem preparatul si adaugam usturoiul taiat rodele subtiri. Reintroducem cratita in cuptor pentru preparatul este gata.

vi3

Se serveste cu patrunjel proaspat pe deasupra.

vinete4

Lasă un comentariu